KAVRAM ÖĞRETİMİ CEP NOTLARI

 KAVRAM ÖĞRETİMİ 

Eğitimde sıkça kullanılan metodlar: 

Kavram haritaları, zihin haritaları, V-Diyagramları, kavram karikatürler

AKRAN ÖĞRETİMİ 

Kendi yaş grubundan, birbirilerini çok daha iyi anlayan akranlarının desteğinde olan bir süreçtir.

OKUL DIŞI ÖĞRENME 

1. formol öğrenme( Öğretmen lideri iğinde) 

2. non-formal öğrenme( öğretmen ve rehber öğretmen liderliğinde )

3. i nformal öğrenme ( Öğrenenin öncülüğünde)

ETKİLİ GERİ BİLDİRİM SÜRECİNDE WEB 2.0 ARAÇLARI 

Kahoot, Formative, Socrative, Edmoda, Google drive

ÖĞRENME STRATEJİLERİ 

Bilişsel stratejiler, Üstbiliş stratejiler, Sosyal ve duyuşsal stratejiler

ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ÖĞRENENDEN KAYNAKLI FAKTÖRLER: 

Türe Özgü Hazır Oluş, Olgunlaşma, Genel Uyarılmışlık Hâli ve Kaygı, Eski Yaşantıların Aktarılması, Güdü (Motivasyon)

ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ÖĞRENME YÖNTEMLERİYLE İLGİLİ FAKTÖRLER 

Öğrenmeye Ayrılan Zaman, Öğrenilen Konunun Yapısı, Öğrencinin Aktif Katılımı, Geri Bildirim

ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ÖĞRENİLECEK MALZEME İLE İLGİLİ FAKTÖRLER 

Algısal Ayırt Edilebilirlik, Anlamsal Çağrışım, Kavramsal Gruplandırma

KAVRAM ÖĞRENMEDE ÖĞRENME KURAM VE YAKLAŞIMLARI 

Bilişsel yaklaşımlar (Jean Piaget) 

Yapılandırıcı yaklaşım (David Ausubel)

ÖĞRETİM STRATEJİLERİ 

1. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM- (AUSUBEL) 

2. BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM - (BRUNER) 

3. ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA (J.DEWEY) 

4. TAM ÖĞRENME STRATEJİSİ ( BLOOM) 

5. EĞİTİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR YAPILANDIRMAĞI ÖĞRENME YAKLAŞIMI 

6. PROJE TABANLI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI (JOHN DEWEY, KİLPATRİCK VE BRUNER) 

7. PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMI (JOHN DEWEY) 

8. BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME (HEBB, CAİNE CAİNE) (NÖROFİZYOLOJİK KURAM) 

9. HARMANLANMIŞ ÖĞRENME 

10. İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI (J.DEWEY) 

11. YAŞAM BOYU ÖĞRENME YAKLAŞIM