KAVRAM ÖĞRETİMİ CEP NOTLARI
KAVRAM ÖĞRETİMİ
• Eğitimde sıkça kullanılan metodlar:
• Kavram haritaları, zihin haritaları, V-Diyagramları, kavram karikatürler
AKRAN ÖĞRETİMİ
Kendi yaş grubundan, birbirilerini çok daha iyi anlayan akranlarının desteğinde olan bir süreçtir.
OKUL DIŞI ÖĞRENME
1. formol öğrenme( Öğretmen lideri iğinde)
2. non-formal öğrenme( öğretmen ve rehber öğretmen liderliğinde )
3. i nformal öğrenme ( Öğrenenin öncülüğünde)
ETKİLİ GERİ BİLDİRİM SÜRECİNDE WEB 2.0 ARAÇLARI
Kahoot, Formative, Socrative, Edmoda, Google drive
ÖĞRENME STRATEJİLERİ
• Bilişsel stratejiler, Üstbiliş stratejiler, Sosyal ve duyuşsal stratejiler
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ÖĞRENENDEN KAYNAKLI FAKTÖRLER:
Türe Özgü Hazır Oluş, Olgunlaşma, Genel Uyarılmışlık Hâli ve Kaygı, Eski Yaşantıların Aktarılması, Güdü (Motivasyon)
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ÖĞRENME YÖNTEMLERİYLE İLGİLİ FAKTÖRLER
• Öğrenmeye Ayrılan Zaman, Öğrenilen Konunun Yapısı, Öğrencinin Aktif Katılımı, Geri Bildirim
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ÖĞRENİLECEK MALZEME İLE İLGİLİ FAKTÖRLER
Algısal Ayırt Edilebilirlik, Anlamsal Çağrışım, Kavramsal Gruplandırma
KAVRAM ÖĞRENMEDE ÖĞRENME KURAM VE YAKLAŞIMLARI
Bilişsel yaklaşımlar (Jean Piaget)
Yapılandırıcı yaklaşım (David Ausubel)
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ
1. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM- (AUSUBEL)
2. BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM - (BRUNER)
3. ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA (J.DEWEY)
4. TAM ÖĞRENME STRATEJİSİ ( BLOOM)
5. EĞİTİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR YAPILANDIRMAĞI ÖĞRENME YAKLAŞIMI
6. PROJE TABANLI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI (JOHN DEWEY, KİLPATRİCK VE BRUNER)
7. PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMI (JOHN DEWEY)
8. BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME (HEBB, CAİNE CAİNE) (NÖROFİZYOLOJİK KURAM)
9. HARMANLANMIŞ ÖĞRENME
10. İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI (J.DEWEY)
11. YAŞAM BOYU ÖĞRENME YAKLAŞIM