TEST GELİŞTİRME VE MADDE / SORU TÜRLERİ CEP NOTLARI
TEST GELİŞTİRME VE MADDE / SORU TÜRLERİ
Geleneksel Yöntemler: Yazılı yoklama, sözlü yoklama, çoktan seçmeli, cümle tamamlama, kısa cevaplı, eşleştirme Destekleyici yöntemler: Portfolyo, Öz değerlendirme, Akran değerlendirmesi, gözlem formu, kontrol listesi, derecelendirme ölçeği
EĞİTİM İZLEME ARAŞTIRMALARI
• PISA, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) tarafından geliştirilen ve üç yıllık periyotlarla uygulanan izleme çalışmasıdır.
• TIMSS ise Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından geliştirilmekte ve dört yıllık periyotlarla uygulanmaktadır
• PIRLS de yine IEA tarafından beş yıllık periyotlarla gerçekleştirilen bir izleme çalışmasıdır.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
Jean Jacques Rousseau
Konu merkezli eğitim anlayışı yerine öğrenci merkezli bir eğitim anlayışının kullanılması gerektiğini öne sürmüştür.
REHBERLİK YAKLAŞIMLARI
• Parsons Modeli: Mesleki seçim sürecine yardımcı olur
• Özellik Faktör Modeli: Öğrencilerin ayrıntılı incelenmesini tanınmasını gerektirir
• Rehberliği Eğitim Süreci ile Karşılaştıran Model: Rehberliği diğer konular gibi eğitim sürecinde öğretilecek bir konu olarak görür
• Rehberliği Karar Verme Sürecine Yardım Olarak Gören Rehberlik Modeli: Rehberliğin kişilerin karar aşamasında yararlanacağı bir hizmet olarak görür
• Gelişimsel/Kapsamlı Rehberlik Modeli: En güncel model, gelişim süreklidir
REHBERLİK TARİHÇESİ ÖZET
• 1900 - 1920: Meslek seçimi ve işe yerleştirme
• 1930 - 1960: Okula uyum
• 1960'dan günümüze: Kişisel gelişim ağırlıklı olarak
REHBERLİK HİZMETLERİ/İŞLEVLERİ
Psikolojik Danışma, Oryantasyon, Yöneltme ve Yerleştirme, İzleme, Müşavirlik, Araştırma ve Değerlendirme, Çevre ve Veli ile İlişkiler