TEST GELİŞTİRME VE MADDE / SORU TÜRLERİ CEP NOTLARI

 TEST GELİŞTİRME VE MADDE / SORU TÜRLERİ 

Geleneksel Yöntemler: Yazılı yoklama, sözlü yoklama, çoktan seçmeli, cümle tamamlama, kısa cevaplı, eşleştirme Destekleyici yöntemler: Portfolyo, Öz değerlendirme, Akran değerlendirmesi, gözlem formu, kontrol listesi, derecelendirme ölçeği

EĞİTİM İZLEME ARAŞTIRMALARI 

PISA, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) tarafından geliştirilen ve üç yıllık periyotlarla uygulanan izleme çalışmasıdır. 

 TIMSS ise Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından geliştirilmekte ve dört yıllık periyotlarla uygulanmaktadır 

 PIRLS de yine IEA tarafından beş yıllık periyotlarla gerçekleştirilen bir izleme çalışmasıdır. 

ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK 

Jean Jacques Rousseau 

Konu merkezli eğitim anlayışı yerine öğrenci merkezli bir eğitim anlayışının kullanılması gerektiğini öne sürmüştür.

REHBERLİK YAKLAŞIMLARI 

 Parsons Modeli: Mesleki seçim sürecine yardımcı olur 

• Özellik Faktör Modeli: Öğrencilerin ayrıntılı incelenmesini tanınmasını gerektirir 

 Rehberliği Eğitim Süreci ile Karşılaştıran Model: Rehberliği diğer konular gibi eğitim sürecinde öğretilecek bir konu olarak görür 

 Rehberliği Karar Verme Sürecine Yardım Olarak Gören Rehberlik Modeli: Rehberliğin kişilerin karar aşamasında yararlanacağı bir hizmet olarak görür 

 Gelişimsel/Kapsamlı Rehberlik Modeli: En güncel model, gelişim süreklidir

REHBERLİK TARİHÇESİ ÖZET 

 1900 - 1920: Meslek seçimi ve işe yerleştirme 

 1930 - 1960: Okula uyum 

 1960'dan günümüze: Kişisel gelişim ağırlıklı olarak

REHBERLİK HİZMETLERİ/İŞLEVLERİ 

Psikolojik Danışma, Oryantasyon, Yöneltme ve Yerleştirme, İzleme, Müşavirlik, Araştırma ve Değerlendirme, Çevre ve Veli ile İlişkiler