FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM CEP NOTLARI

FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM 

 Bireysel farklılıkların öneminin artması sonucu bir araç, bir tutum, bir yaklaşım, bir felsefe, bir program uyarlama stratejisi, bir organizasyon stratejisi veya bir sınıf yönetimi modeli olarak ifade edilmektedir. 

DAYANAK NOKTASI 

Pîaget'in bilişsel gelişim kuramına, Vygotsky'nin yakınsat gelişim alanına ve Gardner'ın çoklu zekâ kuramına, beyin temelli öğretim araştırmalarına ve öğrenme stillerine dayanmaktadır

VYGOTSKY'NİN SOSYAL GELİŞİM YAPILANDIRMAĞI ÖĞRENME TEORİSİNİN İLKELERİ  

1. Öğretmenden öğrenciye-öğrenciden öğretmene doğru iki taraflı olarak öğrenmeyi teşvik eden sosyal etkileşimler önem taşımaktadır. 

2.Öğrenme sürecinde bireyin kendisinden daha bilgili birine (öğretmen, koç veya akıl hocası) ihtiyacı bulunmaktadır. 

3.Öğrenciler kendilerinin ulaşabilecekleri veya bir rehber eşliğinde başarabilecekleri bir görev üzerinde çalıştıklarında daha etkili bir Şekilde öğrenirler. 

GARDNER VE BLOOM  

Gardner'a göre her öğrencinin düşünme ve öğrenme konusunda güçlü tarafları bulunmaktadır. Öğrenciler, bu güçlü taraflarını kullanırken daha kolay öğrenir ve üretirler. Gardner'ın çoklu zekâ teorisinden hem de Bloom'un taksonomisinden ilham almaktadır. 

Bloom'un taksonomisi; (a)hatırlama, (b) kavrama, (c) uygulama, (d) analiz, (e) sentez ve (f) değerlendirme gibi düşünme becerilerini ele alır 

Öğretmenlerden derslerin uygunluğunu ve karmaşıklığını göz önünde bulundurmalarını beklemektedir

Ayrıca Tomlinson (1999) öğrenme deneyimini sosyal ve işbirlikçi bir süreç olarak görmekte

FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİMDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER 

İstasyonlar:, Merkezler:, Öğrenme Ajandaları:, Karmaşık Öğretim, Yörünge Çalışmaları, Giriş Noktaları, Öğrenme Sözleşmesi, Katlı Öğretim, Grup Araştırmaları

DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ (ÖĞRETİM ÖNCESİNDE) 

Köşe Kapmaca, KutuYapma, Evet-Hayır Kartları

DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ (ÖĞRETİM SÜRECİNDE) 

Parmakla İşaretleme, Yumruk Yapma, Yumruk Yapma, Sarmal Oluşturma, SimitTeknîğî, Konuşma Halkası, Döngüsel Yansıma, Portfolyo