BEP İÇERİSİNDE YER ALMASI GEREKEN ÖĞELER CEP NOTLARI
BEP İÇERİSİNDE YER ALMASI GEREKEN ÖĞELER
a) Öğrencinin demografik özelliklerinin tanımı
b) Öğrencinin eğitsel performans düzeyinin tanımı
c) Uzun dönemli ya da yıllık hedefler
d) Kısa dönemli hedefler
e) Öğretim yöntemleri ve materyaller
f) Amaçlara ulaşmak için gerekli olan zamanın başlama ve bitiş tarihleri
g) Uygun değerlendirme yöntemleri ve ölçütleri
h) Ek hizmetler
BEP DÜZENLEMELERİ
a) Fiziksel düzenlemeler
b) Sürece yönelik düzenlemeler
c) Sınıf iklimine yönelik düzenlemeler
d) Öğretimsel düzenlemeler
e) İşleyişle ilgili düzenlemeler
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİM METODLARI
• Gruplama
• Zenginleştirme
• Hızlandırma
ÖZEL YETENEK KURAMLARI
• Üçlü Halka Kuramı (Renzulli) Yetenek, yaratıcılık, Motivasyon
• Beşgen Kuramı(Sternberg ve Zhang) Mükemmellik, Nadirlik, Kanıt, Üretkenlik, Değer.
• Bulanık Kuram (Sak) Bellek, muhakeme, ilgi, benlik
• Ayrımsal Üstün Zekâ ve Üstün Yetenek Kuramı (Gagne)) öğrenme-uygulama, katalizörler ve şans
BİREYSEL ZEKA TESTLERİ
• ASIS (Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği),
• SB (StanfordBinet) Zekâ Testi),
• WÇZÖ (Wechsler Çocuklar İçin Zekâ Ölçeği)
ÖZEL YETENEKLİLERE EĞİTİM YEREN KURUMLAR
Fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, güzel sanatlar ve spor liseleri, konservatuvarlar
Bilimsel ve. Üniversite tabanlı program (ÜYEP) özel yeteneklilere eğitim veren okul sonrası uygulamalara iyi bir örnekti.