BEP İÇERİSİNDE YER ALMASI GEREKEN ÖĞELER CEP NOTLARI

 BEP İÇERİSİNDE YER ALMASI GEREKEN ÖĞELER 

a) Öğrencinin demografik özelliklerinin tanımı 

b) Öğrencinin eğitsel performans düzeyinin tanımı 

c) Uzun dönemli ya da yıllık hedefler 

d) Kısa dönemli hedefler 

e) Öğretim yöntemleri ve materyaller 

f) Amaçlara ulaşmak için gerekli olan zamanın başlama ve bitiş tarihleri 

g) Uygun değerlendirme yöntemleri ve ölçütleri 

h) Ek hizmetler

BEP DÜZENLEMELERİ 

a) Fiziksel düzenlemeler 

b) Sürece yönelik düzenlemeler 

c) Sınıf iklimine yönelik düzenlemeler 

d) Öğretimsel düzenlemeler 

e) İşleyişle ilgili düzenlemeler

ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİM METODLARI 

Gruplama 

 Zenginleştirme 

 Hızlandırma 

ÖZEL YETENEK KURAMLARI 

 Üçlü Halka Kuramı (Renzulli) Yetenek, yaratıcılık, Motivasyon

 Beşgen Kuramı(Sternberg ve Zhang) Mükemmellik, Nadirlik, Kanıt, Üretkenlik, Değer. 

 Bulanık Kuram (Sak) Bellek, muhakeme, ilgi, benlik 

 Ayrımsal Üstün Zekâ ve Üstün Yetenek Kuramı (Gagne)) öğrenme-uygulama, katalizörler ve şans

BİREYSEL ZEKA TESTLERİ 

 ASIS (Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği), 

 SB (StanfordBinet) Zekâ Testi), 

 WÇZÖ (Wechsler Çocuklar İçin Zekâ Ölçeği) 

ÖZEL YETENEKLİLERE EĞİTİM YEREN KURUMLAR 

Fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, güzel sanatlar ve spor liseleri, konservatuvarlar 

Bilimsel ve. Üniversite tabanlı program (ÜYEP) özel yeteneklilere eğitim veren okul sonrası uygulamalara iyi bir örnekti.